Deklaracja Dostępności dla strony internetowej www.opiekaitroska.pl
Fundacja Opieka i Troska zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Fundacji Opieka i Troska z siedzibą we Wrocławiu.
- Data publikacji strony internetowej: 2011-11-24.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-12-06.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-12-06.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych. Nasza strona nie zawiera skrótów klawiaturowych, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Rafał Różewicz, opiekaitroska@opiekaitroska.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 507 894 235. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
1. Przed budynkiem Fundacji jest wyprofilowany chodnik, który pozwala bezpośrednio wjechać wózkiem do budynków.
2. Dysponujemy schodołazem (zajęcia realizowane na 1 piętrze).
3. Udostępniamy toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
4. Sale, które są wykorzystywane w projekcie, w większości przypadków umożliwiają swobodę przemieszczania się (brak progów, przegród szklanych i różnic wysokości).
5. W siedzibie Fundacji znajdują się dwa dodatkowe wyjścia ewakuacyjne.
6. Fundacja dysponuje precyzyjną instrukcją bezpieczeństwa pożarowego z opisanymi drogami ewakuacyjnymi.
7. Do budynków Fundacji istnieje możliwość wejścia z psem asystującym, osoby niedowidzące i niewidome, mogą również swobodnie się przemieszczać.
8. Przy wejściu do budynku dla osób z dysfunkcją ruchową czy poruszających się na wózku inwalidzkim na odpowiedniej wysokości jest zamontowany domofon.
9. Osoby z niepełnosprawnościami, w razie potrzeby, mogą skorzystać ze wsparcia osób pracujących w fundacji i wolontariuszy.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Nawiązaliśmy współpracę z tłumaczem polskiego języka migowego. W razie zgłoszenia potrzeby (z wyprzedzeniem) w zakresie tłumaczenia z/na język migowy, jesteśmy w stanie niniejszą potrzebę spełnić.
2. Uczestnicy mają możliwość wykorzystania różnorodnych ścieżek komunikacyjnych: telefon, połączenia internetowe audiowizualne, poczta elektroniczna, wiadomości tekstowe w tym SMS, MMS, plakaty, ulotki lub przez komunikatory internetowe. Strona internetowa spełnia standardy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
3. Dostęp alternatywny: w przypadku, gdy osoba przychodząca do Fundacji Opieka i Troska potrzebuje dostępu alternatywnego prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny pod numerem: 690 209 618 lub mailowy pod adresem: opiekaitroska@opiekaitroska.pl. W przypadku drogi mailowej prosimy o wpisanie w tytule wiadomości: "DOSTĘP ALTERNATYWNY".